יום שלישי, 25 במרץ 2014

טיפוח יומיומי - אביב 2014

לא הייתי לגמרי סגורה על עצמי איזה סוג של פוסט טיפוח אני רוצה לעלות. לכתוב רק על שמנים? על כל המוצרים שנמצאים בשגרת הטיפוח שלי לאחרונה? בסופו של דבר החלטתי לכתוב על מוצרים שעושים טוב במיוחד לפנים והשיער שלי בתקופה האחרונה על בסיס יומיומי (או כמעט כזה), ולכן נעדרים מהפוסט כל המוצרים של "פעם בשבוע", אני אשאיר אותם לפוסט אחר ;)

טיפוח חורפי

חורף נהדר עבר (ועוד עובר) על העור שלי! השנה גיליתי מספר מוצרים מנצחים שהולכים להשאר איתי עוד הרבה זמן!
אני אתחיל מכל המוצרים "רגילים" ואעבור בסוף לנושא המסקרן ביותר בפוסט - שמנים!

קרם פנים של Aveeno:


זאת הפעם הראשונה שיוצא לי להתנסות עם מוצרי Aveeno ואני יותר ממרוצה. חיפשתי קרם לחות קל יחסית ליום, עם SPF לא גבוה במיוחד, והכי חשוב עם משאבה והחלטתי לנסות את הקרם הזה (הפרסומות בעיתונים עשו את שלהן ;)).
קרם הפנים הזה מעולה! נספג די מהר, נותן לחות אבל לא שמנוני. מה שכן, אם מתקרבים ממש ממש קרוב לפנים ובוחנים אותן טוב - שמים לב לסוג של שימר עדין, אבל כזה שהוא כמעט בלתי נראה, ולראיה - שמתי לב אליו רק אחרי כמה חודשים טובים של שימוש!
את המוצרים של חברת aveeno ניתן להשיג ברשת דרך אתרי פארם בריטיים כמו echemits ו-chemist direct, אבל את הקרם הספציפי הזה אני לצערי לא רואה כרגע במלאי :(

שפתון של ד"ר עור:

שפתון של דר עור

השפתון הזה לגמרי הציל לי את השפתיים בחורף! כבר סיימתי אחד והשני גם כן קרוב לסיום.
מה שאני אוהבת בו זאת העובדה שהוא באמת מטפל ביובש ולא רק מונע מהלחות לצאת (שזה בעצם מה שעושים כל הבאלמים על בסיס וזלין, הם לא באמת נותנים לחות הרי..).
הדבר היחיד שאני פחות אוהבת זה הריח שלו, שהוא לא ריח טיפוסי מתקתק של באלם שפתיים, אבל היי, כל עוד הוא באמת עובד, הריח לא קריטי. מה גם שבגלל המרקם העבה יחסית שלו אני משתשמת בו רק לפני השינה - ומקבלת בבוקר שפתיים חדשות ;)

חומצה גליקולית 5% של Reviva Labs:

חומצה גליקולית

אם יש מוצר שיכל בכייף להחזיק פוסט שלם - זאת החומצה! 
קודם כל מה זה בכלל? החומצה הגליקולית היא חומצה (דהה) ממקור צמחי, והיא עושה פילינג כימי עדין (בריכוזים הבטוחים לשימוש ביתי) לעור - היא מפרקת את הדבק של תאי העור המתים, שיכולים לגרום לעור להיראות דהוי, לסתום נקבוביות, להחמיר אקנה ועוד שלל מפגעים.
חלק מה"תופעות לוואי" של שימוש בחומצה הן מראה עור נקי וזוהר יותר, מרקם עור חלק יותר, פחות פצעים, הפחתה במראה של קמטים ואפילו צלקות.
נשמע מושלם, לא? השאלה היא אם זה באמת עובד.. אז התשובה היא כן! 
קצת על הנסיון האישי שלי איתה: יש לי עור מעורב/שמן ב-T, ואני משתמשת בחומצה של ה-5% כבר קרוב לחצי שנה והעור שלי השתפר בכמה רמות. קודם כל הוא באמת נראה ומרגיש הרבה יותר טוב - יותר חלק ויותר קורן.
אני לרוב לא סובלת יותר מדי מפצעונים, אבל גם המעטים שהיו לי, פחתו עוד יותר. ומה שעוד יותר משמח אותי, שתקופת ההחלמה של העור התקצרה - האדמומיות נעלמת הרבה יותר מהר. עוד דבר ששמתי לב - המייקאפ נראה הרבה יותר טוב על העור!
מה שכן - בשביל לראות תוצאות צריך סבלנות. התחלתי לראות שינוי בעור רק אחרי חודשיים של שימוש יומיומי ובשביל שהתוצאות ישארו, צריך להקפיד על מריחת החומצה, אבל במקרה הזה ההתמדה לגמרי משתלמת!

שימוש ראשון:
הדבר הכי חשוב בשימוש ראשון הוא להניח את החומצה על איזור קטן ונסתר יחסית בפנים, ולבדוק בבוקר שאין שום תגובה אלרגית. 
דבר נוסף הוא שבפעמים הראשונות, הפנים מעט מעקצצות אחרי ההנחה של החומצה, וזה בסדר. כמובן שאם אתן מרגישות כאב בפנים או כל דבר מעבר לעקצוץ עדין - תישטפו אותה באופן מידי!

אופן השימוש:
אני משתמשת בחומצה פעם ביום, לפני השינה. אפשר גם להשתמש בה בבקרים, אבל אני פחות ממליצה על זה כי זה יגרום לעור להיות רגיש יותר לשמש.
מעל פנים שטופות עם סבון, אני מניחה את החומצה (מוציאה מעט ממנה עם קיסם אוזניים מהמיכל, ובחיים לא עם אצבעות) בשכבה דקה על כל הפנים ונותנת לה להספג כ-10 ד'. לאחר מכן אני מניחה את הלחות הרגילה של הלילה (במקרה שלי השמן ארגן).

5% מול 10%:
חשוב להתחיל מה-5% ולעבור ל-10% רק אחרי שמסיימים והעור מתרגל. 

מאיפה משיגים?
את החומצה אפשר למצוא באייהרב במחיר של 17.50$, ובכמות שתספיק לכן להמון זמן. לינק לחומצה.

ונעבור לנבחרת השמנים!


שני השמנים שאני משתמשת בהם לשיער הם שמן קיק, ושמן של לוריאל, שזה סוג של רמאות להכניס אותו לפוסט כי הוא לא שמן טהור, אבל הוא עדיין עושה עבודה מעולה :P

שמן לשיער

שמן קיק טהור:
בשמן קיק אני משתמשת בשתי דרכים. פעם בשבוע הוא על תקן מסכה אצלי - אני שמה כמות מכובדת ממנו על כל השיער, כולל שורשרים, ומשאירה אותו לכמה שעות טובות על הראש. אח"כ אני חופפת (פעמיים).
בשאר הימים כשאני חופפת כרגיל, אני מוסיפה מעט מהשמן לקונדישנר.
מה זה נותן? השיער נראה הרבה יותר בריא, מלא לחות ומרגיש יותר רך. השמן קיק גם אמור לזרז צמיחה, אבל את זה די קשה לבדוק בתנאים ביתיים :P
השמן קיק לא מתאים למריחה על שיער נקי - הוא יעשה אותו שמנוני בטירוף ובגלל זה אני משתשמת בו אך ורק לפני החפיפות!
את השמן אני מאוד ממליצה לקנות באייהרב (לינק לשמן) כי מקבלים כמות מטורפת למחיר, אבל במידה ולא בא לכן להתחייב או לעשות הזמנה רק בגללו, אפשר למצוא גם בקבוקים קטנים של שמן קיק בכל פארם.

השמן של לוריאל:
אני משתמשת בו אחרי החפיפה על קצות השיער, כשהוא עוד רטוב. יש לו ריח משגע והוא גם כן נותן בוסט של לחות וברק לשיער. 

שמן ארגן:

שמן ארגן

אם הייתי צריכה להגדיר רק מוצר אחד מהפוסט כמוצר חובה - הייתי מאוד מתלבטת בין החומצה הגליקולית לשמן ארגן!
אם להשוות את מצב היובש בעור שלי בחורף הזה לעומת החורף הקודם - הבדל של שמיים וארץ!

אם עצם הנחת שמן כלשהו על הפנים מדאיגה אותכן - הסירו דאגה מליבכן! שמן הארגן מלא בחומצות טובות, ויטמין E ושלל דברים שעושים רק טוב לעור ומזינים אותו. *אם אתן אלרגיות לאגוזים, הייתי ממליצה להתייעץ עם רופא לפני השימוש*

אצלי בשימוש קבוע נמצאים שמנים של שתי חברות שונות.
השמן הראשון הוא שמן ארגן לייט של גוז'י מארן, שניתן להשיג אותו רק בספורה. השמן הזה הוא קליל יותר ופחות שמנוני מהשני, אבל עדיין 100% שמן ארגן. הריח שלו מאוד נעים והוא מגיעה עם פיפטה מאוד נוחה לשימוש - צריך כשלוש טיפות ממנו לכל הפנים.
לרוב אני מוסיפה טיפה אחת בלבד מהשמן הזה לתוך הקרם יום, כבוסט של לחות בתקופות הקרות.


השמן השני הוא שמן ארגן של חברת Aura Cacia ואותו ניתן להשיג באייהרב (לינק לשמן). מבחינת ההבדלים בינו לבין השמן של ג'וזי - קודם כל הוא הרבה יותר שמנוני. לא הייתי מעזה לצאת איתו מהבית מרוב שהוא מבריק :P אבל מצד שני אני מרגישה שהוא נותן גם יותר לחות, ולכן אני משתמשת בו במקום קרם לילה, אחרי שהחומצה הגליקולית נספגת. הבדל נוסף הוא הריח, שעד עכשיו האמת כבר התרגלתי אליו, אבל הוא לא מי יודע מה נעים.
וכמובן המחיר - השמן הזה עולה בערך פי 3 פחות מהשמן של ג'וזי - מה שהופך אותו לתחליף מצויין וזמין!
האריזה שלו היא גם כן נוחה והגיינית והוא מגיע עם משאבה, כאשר שתי לחיצות קצרות מספיקות לכל הפנים.


את מה שנשאר לי על הידיים אחרי ההנחה על הפנים, אני מורחת או על השיער או על הידיים - השמן ארגן חזק במולטיטאסקינג ;)

והגענו לאחרון חביב - שמן עץ התה, או איך שבעלי קורא לו "שמן פו התה"! לא כדאי לקרב אותו לאף כי השמן הזה הוא אחד הסרחים הרציניים!

שמן עץ התה

ותודה לסופר פארם על מדבקת המחיר הפוטוגנית!
השמן הזה נמצא אצלי על תקן חומר חיטוי, הוא אנטיבקטריאלי ונלחם גם בפטריות ובוירוסים.
אני משתמשת בו בצורה נקודתית על פצעונים, הוא מוריד את  האדמומיות של הפצעונים וגם עוזר להם לעבור מהר יותר. ואני בכוונה מציינת את השימוש הנקודתי מכיוון שעד כמה שידוע לי, אסור להשתמש בו על שטחי גוף נרחבים.


האריזה שלו הופכת את השימוש למאוד קל - אני סותמת את הפיה עם קיסם אוזניים ונותנת לו להספג בשמן.

שימוש נוסף - אני מוסיפה טיפה ממנו (ובאמת טיפה, אחרת תרגישו את הריח) לשמפו - הוא מחטא את הקרקפת וגם אמור להפחית את השמנוניות בשיער.

*אזהרה לגבי השמן* - חשוב להיות מאוד זהירות איתו ולא לקרב אותו לאיזור העיניים. ודבר נוסף שחובה לשים לב - השמן רעיל לחתולים!

טוב, יצא פוסט ארוך למדי, מקווה שלא התייאשתן באמצע :P אם פיספסתי משהו, או אם יש לכן שאלות או הערות להוסיף - אני כמובן אשמח לשמוע!
במידה ואתן רוצות להזמין פעם ראשונה מאייהרב אתן מוזמנות להשתמש בקוד שלי ZIR433 שנותן הנחה על ההזמנה הראשונה. (כל הלינקים בפוסט הם ללא הקוד ומובילים ישירות למוצר).




15 תגובות:

  1. אני חובבת שמנים - אוהבת את השמן ההידרופילי של מאק, וחולה על השמן אולאו רילקס של קרסטס. ברווזון 💋

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה לשמוע שאני לא היחידה בקטע של שמנים ;)

      מחק
  2. פוסט מעולה! אני תמיד מתלבטת לגבי החומצה, חוששת שזה יהיה אגרסיבי מדי לעור הרגיש שלי :/

    השבמחק
    תשובות
    1. כמו שכתבתי לטל למעלה, יש לחברה הזאת גם מי פנים עם חומצה גליקולית ששם הריכוז אפילו נמוך יותר. אפשר גם לעבוד איתה בשיטת המסכה - לשים לרבע שעה ולשטוף..

      מחק
  3. פוסט מאוד מעניין. תודה! אני חושבת שאין מנוס והגיע הזמן לרכוש את החומצה הגליקולית. הופ.. נוסף לסל! :) וגם השמן קיק (יש לי בקבוקון קטן מהית המרקחת..)

    השבמחק
  4. מעולה! דברי איתי אם את צריכה ייעוץ :P

    השבמחק
  5. פוסט מעניין , תמיד מעניין לקרוא על מוצרי טיפוח מומלצים. תודה לך (:
    היית ממליצה על החומצה גליקולית לגיל 18 ? או שכדאי לחכות? יש לי עור שמן ואקנתי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת שזה תלוי עד כמה הוא אקנתי. אם זה כמה פצעונים על המצח, הייתי כן משמתמשת בחומצה. מעבר לזה, אני חושבת שכדאי להתייעץ עם רופא עור!

      מחק
    2. כרגע אני משתמשת ברטאוויט בהמלצת רופא עור, אז חשבתי במידה וזה לא יעזור לי עם הסימנים שנשארו לי מהפצעים אז אפנה לחומצה. היה חשוב לי לדעת שזה מתאים לגיל 18.
      תודה על תשובתך.

      מחק
  6. אני לא מצליחה להבין את זה, אם יש לל עור שמנוני, איך את משתמשת בשמנים לפנים?? זה לא מחמיר את השומניות? אשמח להסבר, כי זה פשוט לא מסתדר לי בראש

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שזה עובד די ההפך! העור מאוד חכם ובמידה והוא שומני ואת מייבשת אותו (עם סבון, אלכוהול, מי פנים או כל דבר מייבש בסגנון הזה) הוא נוטה "לפצות" על היובש ולהפריש יותר שומן. לעומת זאת ברגע שהוא מקבל את כל הלחות שהוא צריך, ההפרשת שומן נרגעת. מה שכן, השמן הוא רק לשימוש לפני השינה וממש לא לשעות היום או מתחת לאיפור ;)

      מחק
  7. איזה כיף שיש מוצרים שגם משלבים הגנה מפני השמש.
    המודעות עלתה בנושא והשילוב של שימוש ברכיבים טבעיים וטכנולוגיה מתקדמת
    יוצרת בדיוק את הדבר הזה.
    זכות גדולה לחיות בעידן הזה.

    השבמחק