יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

המתכונים המובטחים :)

אז כמו שהבטחתי, לפניכן פוסט מתכונים למנות מפוסט התזונה הראשון! לא הוספתי אותם בפוסט הקודם גם כי לא רציתי להפוך אותו לעוד יותר ארוך ממה שהוא, וגם כי הרבה מהמתכונים שאני מוצאת - אני משנה, ולא רציתי לתת לכן מתכונים בלי להסביר מה בדיוק שיניתי :)

למי שפספסה, קליק כאן לפוסט התזונה המדובר. המתכונים יופיעו לפי הסדר שבו הם הופיעו בפוסט הקודם. 

הפנקייק הטבעוני:
האמת, לא זוכרת איפה מצאתי את מתכון הבסיס, אבל אני כן זוכרת ששיניתי בו חלק מהכמויות. וכן, יש לי מחברת מתכונים :P 


חביתת חומוס:
לא נעים לי לקרוא לזה מתכון אפילו מרוב שזה קל. אני מערבבת כוס קמח חומוס, כף קורנפלור וכוס מים כמו שמערבבים ביצה לחביתה. מוסיפה מלח, פלפל ופפריקה אדומה. מבחינת תוספות של ירקות - מבחינתי חובה, אחרת החביתה מרגישה ריקה, וכל מה שהולך בחביתה - ילך גם פה, אז: בצל/כרישה מטוגנים, פטריות, עשבי תיבול, גמבות. את הירקות לטגן לפני כן ואז להוסיף את הבלילה. הסוד בחביתה מוצלחת הוא טיגון על אש נמוכה בהתחלה ואח"כ להזהיב אותה שתהיה קריספית. אני הייתי סקפטית בהתחלה והייתי בטוחה שזה יצא דוחה, אבל הופתעתי ועכשיו אני מכורה:)


סלט כרוב אדום:
סלט כייפי ושובר שגרה שאני מכינה לפעמים גם בגרסה מוגדלת כסלט לארוחת ערב. מבחינת מרכיבים: כרוב אדום, תפוח (רצוי לא ירוק שיהיה מתקתק), סלרי (לא סובלת סלרי ברגיל, אבל בסלט הוא משתלב מדהים) ואגוזי מלך קצוצים. לרוטב מערבבים שמן זית עם חומץ בלסמי, מעט דבש וזה הכל :)

קציצות עדשים כתומות:
את המתכון לקחתי מכאן, וזאת הייתה אחת הפעמים הבודדות שלא שיניתי דבר במתכון, ותשמעו - הקציצות האלה מושלמות! אל תתעצלו להוסיף את זרעי הכוסברה וגרידת הלימון כי הם מקפיצים את הטעם! 



ניוקי פטריות ובטטה:
אין הרבה מה לפרט במתכון, סה"כ פסטה ברוטב שמנת. אני רק אומר שאני מאוד אוהבת לשלב בין השמפיניון לפורטובלו, ואחרי שאני מוסיפה את השמנת לפטריות המטוגנות כדאי לתת לה להתבשל על אש נמוכה כדי שהיא תספוג את כל הטעם של הפטריות. מבחינת התבלינים - מלח, פלפל ולא לשכוח אגוז מוסקט.

פירה:
בעבר הייתי מכינה פירה עם חמאה וחלב ודי חששתי שברגע שאני אנסה "לטבען" אותו, המרקם והטעם שלו לא יהיו טעימים, אבל שמחתי לגלות שהוא יכול להיות טעים גם בלי. אחרי שאני מסננת את תפו"א המבושלים, חלק מהמי בישול שלהם אני משאירה בכוס בצד, ואח"כ מוסיפה מעט כל פעם עד שאני מקבלת מרקם שאני אוהבת. כף שמן קוקוס, מלח וקיבלתן את הפירה הטבעוני המושלם.

קציצות ברוקולי:
את המתכון לקחתי מכאן, אבל עם מעט שינויים. הורדתי את התימין ואת הביצים. במקום הביצים הוספתי בין 2-3 כפות קמח חומוס מעורבב עם כמות זהה של מים, שאמור לעבוד על תקן הדבק. טיפ שלי - לתת תערובת לעמוד כמה שעות, היא תהיה הרבה יותר נוחה לעבודה. והרבה סבלנות! את הקציצות לוקח זמן מה להכין כי צריך ממש לדחוס אותן כדי שהן לא יתפרקו במחבת, אבל הן שוות את זה לחלוטין.

שניצל תירס:
חיפשתי מתכון בגוגל (איפה עוד?), והמתכון המנצח נמצא בבלוג בישראבלוג, בפוסט שפורסם ב-2011. So random! אני ויתרתי מראש על הסויה (גם עושה לי כאבי ראש וגם מלאה בנתרן), אבל חוץ מזה - הרבהההה יותר טעים מכל השניצלי תירס המוכנים שאכלתי בחיי.

ספרינג רולס:
עוד דוגמא ל"מתכון" שאפילו לא נעים לפרט D: גלגלתי בשתי שכבות דפי אורז רצועות אבוקדו, גמבה אדומה וצהובה, מלפפון, חסה ואצבעות סרטן בגרסה הכשרה שלהן :P ז"א פשוט דג שיש לו טעם דומה. לטבול בצ'ילי מתוק לפני כל ביס ולהנות :)


סלט טבולה:
מערבבים בורגול שהושרה במים (כוס, כוס וחצי תלוי בכמות שבא לכן), המוןןןן פטרוזיליה, מעט נענע, קצת בצל אדום, מלפפון ללא הקליפה, גמבה צהובה, חמוציות ואגוזי מלך קצוצים דק דק. שמן זית והרבה לימון כמובן, מלח לפי הטעם. בגדול, אני לא חובבת פטרוזיליה גדולה, אבל הסלט הזה פשוט טעים בצורה לא נורמלית ואחד האהובים עליי!

סלט קינואה:
עוד סלט משביע וטעים. מערבבים קינואה מבושלת, חצילים קלויים, עגבניות, בצל ירוק עם מעט בולגרית מגורדת (או בלי לגרסה הטבעונית) וקיבלתן סלט שהוא גם ארוחה מעולה.

סלט "ארומה":
סלט שהכנתי ממש שזכרתי שאכלתי פעם :P עדשים ירוקות מבושלות, תערובת חסות, בטטה מבושלת, אפונה וגבינת עזים. אני מתבלת אותו עם הרוטב שהזכרתי מקודם - שמן זית, חומץ בלסמי ודבש.


מאפה תרד:
הבצק: 1.5 כוסות קמח תופח, רבע כוס שמן, רבע כוס מים וחצי כפית מלח. לערבב את הכל ולתת לבצק לעמוד כ-10 דק'.
המילוי: תרד חלוט, בצל גדול קצוץ ומטוגן מראש, שמנת קשיו (כוס קשיו מושרה במים לכמה שעות, אח"כ טחון בבלנדר עם מעט מים), מעט אגוז מוסקט ומלח פלפל כמובן.
בתנור על 180 מעלות עד שהם מספיק זהובים לטעמכן ;)

עוגיות שיבולת שועל:
את המתכון לקחתי מכאן, עם מעט שינויים. השתמשתי בקמח לבן רגיל ,סוכר חום, בחלב סויה במקום בחלב שקדים והפחתתי מעט מהצימוקים. אם אתן תוהות אם באמת שווה לטרוח ולקלות את האגוזים - התשובה היא כן! העוגיות יוצאות נהדר, רכות/קשות בהתאם לכמות הזמן שאתן משאירות אותן בתנור, אגב, לא לשכוח שמרגע שמוציאים אותן מהתנור ועד שהן מתקררות הן מתקשות עוד קצת, אז כדאי להוציא אותן כשהן קצת יותר רכות ממה שבא לכן שהן יהיו בסופו של דבר.

פאי אגסים:


מאפינס שוקולד בננה:
המתכון נלקח מכאן. אני השתמשתי ב-4 בננות (כי מי מודד בננות בכוסות?!), בחצי חפיסה+שורה אחת של שוקולד מריר, והפחתתי את הסוכר 2/3 כוס במקום הכוס השלמה ועדיין קיבלתי מאפינס מתוקות, אז לתשומת לבכן.
את המתכון למאפינס תפוגזר אני לא מצליחה למצוא וזה סופר מבאס כי ממש אהבתי אותן, אז אני אנסה לשחזר משהו בהזדמנות.

מתכונים שאני חייבת לכן:
את המתכון לדגים, הטפנד והפסטו תקבלו בפוסט הבא (במידה ותזכירו לי לבקש אותם מבעלי :P).
את המתכון לבראוניז שכתוב במחברת ושכחתי לצלם :(

זהו :)
ואם כבר מדברים, אני אשמח לשמוע מוכן באיזו תדירות, אם בכלל, הייתן רוצות לראות פוסטי תזונה בבלוג. אני חשבתי לכיוון הפעם בשבועיים, מה דעתכן?
חוץ מזה תרגישו חופשי לשתף במתכונים שלכן, אני תמיד שמחה לנסות דברים חדשים:)


תגובה 1:

  1. אני אשמח לראות פוסטים של תזונה! ואני יודעת שאכין כה מהמתכונים שצירפת! הכל נראה מדהים וטעים!!!

    השבמחק