יום שישי, 19 בפברואר 2016

יומן אוכל - ינואר

הרבה זמן לא נפגשנו בפורמט הכתוב, אה? :)

מי שעוקבת אחרי כל החפירות שלי באינטסטגרם בוודאי שמה לב שלאחרונה אני ממש בעניין של אוכל בריא, אפילו יותר מהרגיל. רק מה? עם כל האהבה שלי לפלטפורמה הזאת, היא לא הכי נוחה לשיתוף של כל מה שהוא לא תמונה, או במילים אחרות - מתכונים. 
אז חשבתי שיהיה נחמד לעלות פעם בחודש פוסט מסכם של כל הדברים המעניינים שקרו במטבח. ובינינו, זה יעזור גם לי לחפש אחר כך מתכונים :P

אני מאוד אשמח אם השיתוף החודשי הזה לא יהיה רק מצדי ושגם אתן תשתפו בדברים מעניינים שהכנתן או מתכונים שניסיתן והתגלו כמוצלחים. כמובן בתנאי שהם טבעוניים או כאלו שאפשר לטבען בקלות :P

אז מה היה לנו בינואר?

נסיון ראשון לחלב שקדים בייתי. אם אתן שואלות למה להכין אם אפשר לקנות. אז זה כי ממה שהבנתי, חלב השקדים הקנוי הוא ברובו מים ומעט מאוד שקדים. פלוס בייתי תמיד טעים יותר :P 
הכנתי את החלב לפי המתכון מהבלוג של Oh She Glows (לינק למתכון), עם שינוי אחד קטן - לא הוספתי קינמון, כי העדפתי את הטעם של החלב נייטרלי. בדיעבד הייתי צריכה לוותר גם על הוניל כי מאוד לא אהבתי את ההשתלטות שלו על הטעם של השקדים.
מאוד אהבתי את איך שהחלב יצא, גם מבחינת הטעם וגם מבחינת המרקם. ממליצה לעקר את כלי הכיבול שבו אתן הולכות להשתמש מהסיבות הברורות :D 
הכי אהבתי אותו בדייסות ושייקים למיניהם ואני מאמינה שהוא יכול לשמש גם כחלב צמחי במתכונים בלי בעיה.


ואם כבר הזכרתי דייסות...
אז אופציה מוצלחת לארוחת בוקר, שהיא גם בריאה, גם טעימה וגם משביעה - היא ללא ספק דייסת שיבולת שועל. את הדייסה עצמה אני לרוב מכינה לפי ההוראות שעל השקית, ואני גם משתמשת בשיבולת שועל עם הפתיתים הגדולים, ולא בסוג שמוכן מראש. אפשר להכין על בסיס מים או על בסיס חלב שקדים.
מבחינת תוספות - ממתיק הוא חובה, דייסה לא מתוקה היא, בואו נאמר את האמת, די דוחה :D אני אוהבת להשתמש או בסוכר קוקוס או במייפל, בגרסתו המקורית ולא הסירופ בטעם מייפל. מעבר לזה יש שילובים שאני אוהבת במיוחד - קקאו, קינמון ובננות הוא אחד מהם. שילוב נוסף הוא אוכמניות, וכן גם עם אוכמניות קפואות שהפשרתן יעבדו, יחד עם תפוח אחד מגורד דק.


מיצים - תוספת מעולה לתזונה, בין הארוחות. מי שמתעניינת גם כן במיצים - אני ממליצה לקרוא קצת ברשת לפני, בעיקר על הבדלים בין מיצים לשייקים. אני משתדלת לא לשתות מעבר לשניים בשבוע, לשלב מרכיבים שונים באלו שאני שותה, ולהשתדל שלפחות חצי מהמצרכים למיץ יהיו ירקות, אם לא הרוב.
בתמונה: סלק (כן,כן), גזר ותפוח.

נמשיך עם המאכל המתבקש לתקופה הקרה - מרק!



אחד המרקים שיצא לי להכין לראשונה הוא מרק עגבניות צלויות (לינק למתכון). מרק מאוד טעים לאוהבי עגבניות, אם כי אני ממליצה להוסיף קצת סוכר כי הוא יוצא מעט חמצמץ או לחלופין להשתמש בעגבניות שרי במקום עגבניות רגילות. הכנתי במיוחד בשביל המרק ציר ירקות - בצל, כרישה, גזר, פטרוזיליה, עלי דפנה, טימין ובזיליקום מיובש. בגלל שרוב הזמן אני אוכלת מספיק דגנים, העדפתי ללכת על התוספת של הקטניות - ועדשים כתומות השתלבו במרק נהדר!



מרק נוסף, כזה שהכי עושה לי הרגשה של חורף נעים, הוא מרק כתום. הפלוס? מלבד הטעם והבריאות כמובן :D הוא מאוד קל להכנה! בתכלס אין לו אפילו מתכון קבוע, אני פשוט זורקת כל מה שכתום (וחתוך לקוביות) - בטטה, גזר, גמבה (מאוד מוסיפה) ודלעת. ובשביל הסמיכות ממליצה לא לוותר על תפוחי אדמה. אני ממליצה לסנן חלק מהנוזל כדי שהמרק לא יצא נוזלי מדי ויאללה לטחון!


המתכון הכי שווה שגיליתי החודש הוא של הקציצות האלו - קציצות בטטה ותרד (לינק למתכון). מושלמות מבחינת הרכיבים - בטטה, תרד, שום, ומאוד קלות להכנה - מכניסים לתנור וסה טו, לא צריך לעמוד מול המחבת. אני הכנתי אותן בול לפי המתכון, מלבד הגבינה, והן יצאו נהדר. כל כך נהדר שבפעם השניה שהכנתי אותן, מראש הכפלתי כמויות ;)


ואיך אפשר בלי מתוק לקינוח? עוגת שוקולד פשוטה וטעימה :) (לינק למתכון)
כמעט כמו בכל מתכון מתוק שאני מכינה הפחתתי את כמויות הסוכר, מכוס לשלושת רבעי כוס, ועדיין יצא מתוק. מעל, בשביל עוד קצת שוקולדיות, מזגתי שוקולד מריר מומס. ממליצה להגיש אותה אחרי חימוש של 10-15 שניות במיקרו, היא לא תהיה חמה, אבל השוקולד מעל יהיה מספיק נוזלי :P

וזהו :) זה היה סיכום האינסטגרם הקולינרי לחודש ינואר :P אני מאוד אשמח לשמוע מה דעתכן על הרעיון הכללי של סדרת פוסטים בסגנון וכמובן אילו מאכלים ומתכונים עשו לכן את החודש ;)

12 תגובות:

  1. היי, מאוד נהנתי מהפוסט והצילומים. יש לי טיפ בשבילך להמתקת דייסת שיבולת השועל באופן בריא יותר. להוסיף כ- 2 תמרים קצוצים לדייסה בתחילת ההכנה (2 תמרים ל- 2 כפות בערך של שיבולת שועל, 3 תמרים זה כבר מתוק מדי אך אם את אוהבת לכי על זה :-), רבע עד חצי כפית קינמון שגם ממתיק את הדייסה ורבע עד חצי כפית של תמצית וניל טהורה (לא חיקויים...) אפשר גם לוותר על הוניל. בזמן הכנת הדייסה והערבוב למעוך את התמרים עם כף עץ. מייתר לגברי את השימוש במייפל או בסוכר קוקוס ומוריד את הערך הגליקימי של הדייסה. כידוע ערך גליקימי גבוה לא ממש טוב לבריאות שלנו...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על הטיפים! תמרים נשמע כמו תוספת מעולה! וקינמון אני גם אוהבת. לגבי הסוכר - דווקא מייפל וסוכר קוקוס הם יחסית בסדר, אני מוסיפה כמויות קטנות ואם אני לא טועה האינדקס הגליקמי שלהם אמור להיות יחסית נמוך, אבל אני אבדוק בכל מקרה!

      מחק
    2. במייפל יש גם יתרונות בריאותיים וכך גם בסוכר קוקוס. אך עדיין סוכר הוא סוכר גם אם הוא "מתחפש" לבריא יותר, עדיף להפחית בצריכה שלו. אם את משתמשת בכמויות קטנות אז זה לא נורא כל עוד את לא עושה זאת על בסיס קבוע.
      סוכר המגיע בצורה הטבעית ביותר שלו כפרי שלם או חתוך/קצוץ תמיד יהיה עדיף יותר.

      מחק
  2. ניתן להוסיף מעט בננה במהלך ההכנה- משתלב נהדר עם התמרים. ובסוף כשהדייסה מוכנה (אני עושה אותה על בסיס חלב שקדים ומעט חלב סויה) ניתן לפזר למעלה לקישוט ולטעם שבבי שקדים קלויים קלות או אגוזי מקדמיה לא קלויים קצוצים דק. ארוחה קלה נהדרת ובריאה מאוד !

    השבמחק
  3. רעיון מגניב לגמרי! האמת שאני גם שוקלת לעשות משהו דומה, בעיקר כדי לדרבן את עצמי לחפש מתכונים חדשים כל פעם...
    בזמן האחרון התמכרתי לדייסת שיבולת שועל. אני אוהבת להוסיף לפעמים כפית של אבקת קקאו [לא ממותקת, אלא הסוג שמתאים לאפייה].
    אני חייבת לנסות את הקציצות, הן נראות מעולה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש אשמח לקרוא משהו בסגנון הזה אצלך, וזה באמת מדרבן :P
      ואני גם אוהבת קקאו! בשייקים למשל הוא ממש מרגיש כאילו ערבבתי שוקולד חלבי!

      מחק
  4. ב2 מילים!!! אני רעבה!!! פוסט נהדר, הכל נראה כל כך נפלא!! נדמה לי אנסה בהזדמנות את הקציצות תרד בטטה!!

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  6. פוסט מעולה! אני מממש ממש אשמח לראות עוד פוסטים בסגנון-פוסטים על תזונה, אוכל ומתכונים
    אני חייבת לנסות להכין את החלב שקדים
    הקציצות נראות נהדר, אבל אני לא אוהבת בטטה חח נראה לך שזה יעבוד רק עם תרד? או עם תפוח אדמה
    יש לי מתכון ממש טעים לפנקייק בננה ושיבולת שועל
    2 בננות
    2 ביצים
    3/4 כוס שיבולת שועל
    בערך חצי כוס חלב סויה
    כפית אבקת אפייה
    כף סוכר
    מערבבים הכל ומטגנים על אש נמוכה. אם את משתמשת במחבת טפלון אפילו לא צריך שמן :)אני מעדיפה לעשות אותם דקים כי אם הם עבים אז הם מרגישים לא מספיק מוכנים מבפנים אבל נשרפים מבחוץ

    תעדכני אם ניסית:)

    השבמחק
  7. פוסט מעולה! אני מממש ממש אשמח לראות עוד פוסטים בסגנון-פוסטים על תזונה, אוכל ומתכונים
    אני חייבת לנסות להכין את החלב שקדים
    הקציצות נראות נהדר, אבל אני לא אוהבת בטטה חח נראה לך שזה יעבוד רק עם תרד? או עם תפוח אדמה
    יש לי מתכון ממש טעים לפנקייק בננה ושיבולת שועל
    2 בננות
    2 ביצים
    3/4 כוס שיבולת שועל
    בערך חצי כוס חלב סויה
    כפית אבקת אפייה
    כף סוכר
    מערבבים הכל ומטגנים על אש נמוכה. אם את משתמשת במחבת טפלון אפילו לא צריך שמן :)אני מעדיפה לעשות אותם דקים כי אם הם עבים אז הם מרגישים לא מספיק מוכנים מבפנים אבל נשרפים מבחוץ

    תעדכני אם ניסית:)

    השבמחק
  8. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  9. כולם מדברים עליו רק בפייסבוק, זה מר סימון דורוצ'פור

    האימייל שלו: simondurochefort@gmail.com

    שמי ESPERANZA PINERO אני רווקה עם 2 ילדים. מאז הגירושין מצאתי את עצמי בקושי עם הרבה חובות לשלם ו
    להקים עסק משלי. אז ביקשתי הלוואה מהבנק שלי אבל הבנק שלי לא רצה לעזור לי. לאחר מכן יש לי
    ענה על כמה הצעות הלוואות באינטרנט ורימה פעמיים. עדיין יש לי תקוות, קראתי עדות הלוואה שדיברה על גבר
    ישר ורציני מר DUROCHEFORT. ובכן, האיש הזה עזר לי עם הלוואה של 82,000€ לתקופה של 10 שנים. אני מבטיח לך שקיבלתי את ההלוואה הזו לאחר מספר ימים ללא פרוטוקול על מנת להסדיר את החובות שלי ואת החשבונות שלי. לפי עדות זו, אני ממליץ לך לפנות למיטיב זה אם כן
    חפש הלוואה ולא תתאכזב.

    האימייל שלו: simondurochefort@gmail.com

    שתפו אותי כי אם מצאתי חיוך זה הודות למר SIMON DUROCHEFORT.

    השבמחק