יום רביעי, 24 באפריל 2013

טעויות איפור חלק ב' - העיניים

הכותרת בעצם אומרת הכל ;)

אחרי הפוסט הראשון שדיבר על טעויות כלליות ולא התמקד בשום דבר ספציפי, זה הזמן להתמקד באיזור העיניים. ניסיתי להקפיד שה"טעויות" יהיה באמת טעויות ולא דיעה שלי לגבי סגנון איפור ספציפי.

אני אתחיל מזה שאת כל הטעויות בפוסט הזה עשיתי בעצמי בזמן זה או אחר, אני מודה P:

טעות ראשונה - הנחה לא נכונה של האייליינר:


יש כמה דברים שכדי להקפיד כאשר מניחים אייליינר. אחד מהם הוא הזווית של הפליק. יצא לי לראות כבר כמה פעמים בחורות שפשוט ממשיכות את הקו של העין ויוצרות את הכנף של האייליינר כלפי מטה. למה זאת טעות בעצם? כי הדבר אוטומטי מפיל את העין, ואם המבנה של העין שלכן הוא "נפול" - הנזק מורגש עוד יותר.
הפתרון? במקום להמשיך את הכיוון של הריסים העליונים, לכו עם הכיוון של הריסים התחתונים או אפילו קצת מעל.

טעות שניה - עבודה לא נכונה עם גוונים בעייתיים:



ובגוונים בעייתייים אני מתכוונת בעיקר לורוד וכחול על כל גווניהם. 
אלה שני צבעים שיכולים בקלות להפיל מראה כל אחד מהסיבות שלו. הורוד כשהוא מונח לבד על כל העפעף עלול ליצור מראה של דלקת בעין (לא אופנתי בעליל, אה?), והכחול מראה של פנס על העפעף או להדגיש את הכהות מתחת לעיניים, בעיקר אם יש לה תת גוון כחול/סגול מלכתחילה.
הפתרון? במקרים כאלה לדעתי חשוב לשים לשני דברים. הראשון הוא לדאוג לתיחום של העין בצבע יותר כהה ונייטרלי כמו חום או שחור. השני - להזהר מהפול האאוט של הצללית, בעיקר אלה הכחולות. הרבה פעמים יש ממש טיפה פול אאוט שנראה שאפשר להעיף עם היד ושלא תמיד יראה מקרוב, אבל מרחוק יתן לכל העין גוון כחלחל.

טעות שלישית - חוסר טשטוש:


לא מצריך יותר מדי הסברים, אה? לדעתי הטעות הכי נפוצה ברשימה הזאת. ככה לפחות אני הייתי מתאפרת תקופה לא מבוטלת, אבל ששש, לא מדברים על זה ;)
הפעולה של הטשטוש היא פעולה כל כך קטנה ועם זאת בעלת השפעה ניכרת על המראה הסופי של איפור העיניים. הטשטוש נותן אחידות לכל המראה, מרכך את המעבר בין הגוונים, ומה שעוד איכשהו יעבוד עם גוונים בהירים, יראה מאוד לא מחמיא עם גוונים כהים.
הפתרון? טוב, פה אין חכמות. חייבים מברשת טשטושים טובה, ויש לא מעט בשוק. למאק יש את ה-217 המפורסמת שלהם ובצדק, אבל במידה ולא בא לכן לבזבז יותר מדי, לביוטיקר יש פתרון מעולה - סט של שתי מברשות טשטוש לשקע, שנותנות תמורה הרבה מעבר לתמחור שלהן!

טעות רביעית - צלליות כהות על כל העין:


פה כמובן אני מדברת על צלליות כהות - או לעלות איתן גבוה מדי בקפל, או קרוב מדי לאף.
המראה הזה לדעתי יעבוד (אולי) בצילום למגזין או באיזה תצוגת אופנה של הוט קוטור. ביומיום? פחות..
הפתרון? אין יותר מדי מה לא לעשות כאן חוץ מפשוט לא להגזים עם הצללית ולהתקדם לאט לאט. תזכרו שלהוסיף תמיד אפשר, אבל להפחית מהצללית זה כבר קצת יותר בעייתי.

טעות חמישית - פול אאוט:


הפעם לא בדיוק טעות שלנו, אלא יותר כמו פאשלה של הצללית P: רוב הצללית גורמות לפול אאוט ברמה זו או אחרת, אבל במקרה של צלליות בתפזורת (טעות בפני עצמה חחח) זה עלול להפוך לבלאגן אחד גדול!
בדרך כלל אחרי ההנחה כל האיזור של העין נראה כמו בתמונה למעלה. אחרי שמנסים להעיף את הצללית עם היד, העין נראת כמו כדור דיסקו:


הפתרון? יש כמה דברים שאפשר לעשות במקרה הזה. קודם כל את ההנחה יש לעשות בטפיחות ועם מברשת דחוסה ולא פלאפית, אחרת החומר יתפזר לכל עבר. שנית, אפשר להרטיב את המברשת מעט לפני ההנחה. עוד פתרון מעולה שלצערי יעבוד רק עם צלליות שיש להן פול אאוט לא רציני, הוא להשתמש במברשת פנים קשיחה יחסית, או בקיצור מברשת שתהיה גרועה לכל שימוש אחר חוץ מזה :)
המברשת שאני משתמשת בה, שנקנתה מלפני המון זמן באיזו חנות אלמונית:


עכשיו, כל הפתרונות שציינתי למעלה מיועדים למי שמתעקשת בכל זאת לאפר את העיניים אחרי הפנים, כי כמובן הפתרון הכי טוב זה לאפר קודם את העיניים, להוריד את הפול אאוט לגמרי עם מגבון או מסיר איפור לא שומני ולהמשיך עם הפנים. בשבילי זאת הדרך הכי יעילה להתמודד עם כל הנשורת הזאת:)

טעות שישית - מסקרה מרוחה:


גם כן מראה די נפוץ..המריחות האלה זה סיוט בעיקר כשמשתמשים במסקרה עם מברשת גדולה, שצובעת גם את כל העפעף על הדרך.
הפתרון? הכי לא מתחכם - מקלוני אוזניים, המסקרה יורדת בקלות והם מספיק קטנים בשביל להכנס בין העין לריסים התחתונים.

טעות שביעית - ריסי עכביש:


אז כן, יש דבר כזה יותר מדי מסקרה:) איך יודעים מתי? כאשר נראה שיש לך מספר חד ספרתי של ריסים.
עוד גורם למראה המלבב הזה הוא מסקרה ישנה. כשהריסים מתחילים להדבק - זה הזמן להשליך את המסקרה לפח.
הפתרון? חוץ מלהעמיס פחות כמובן, אפשר להשתמש במן מסרק גבות בשביל להפריד את הריסים, לפני שהמסקרה מסיימת להתייבש.

וכאן נגמר החלק ב' של הטעויות, אתן מוזמנות לשתף בעוד טעויות שאתן מכירות:)


17 תגובות:

  1. אני אוהבת את סדרת הפוסטים הזו. את מדגימה בצורה מוצלחת טעויות נפוצות, אבל לא באופן מוגזם וליצני אלא דברים שלצערי בהחלט נפוצים, בעיקר אצל דיילות איפור D-:

    השבמחק
    תשובות
    1. חחח תודה, שקלתי להחליף את השם של הסדרה ל"המראה המצוי של דיילת איפור" P:

      מחק
  2. יפה אמרת! מודה שלפעמים גם לי יוצאים ריסי עכביש אבל זה במידה ואני מעמיסה שכבות ובסוף המסקרה כבר מסרבת לשתף פעולה. את שאר הטעויות אני מקפידה לא לבצע אם כי לפעמים גם הן קורות...

    השבמחק
    תשובות
    1. הכי חשוב המודעות חחח אני פעם הייתי בטוחה שצללית ורודה על כל העין זה הדבר הכי מגניב עולם..

      מחק
  3. המחשה מוצלחת ביותר!!
    האייליינר זה כל כך נפוץ, ממש פספוס.
    צלליות ורודות איכשהו תמיד נראות לי כמו פנס בעין...LOL

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! האייליינרים צריכים להתחיל להגיע עם הוראות שימוש ;)

      מחק
  4. עם עיניים יפות כמו שלך אפשר לסלוח על כל טעות

    השבמחק
  5. איזו משעשעת את! מלבד ההערות ההומוריסטיות שלך, ההדגמות מעולות, ואני מסכימה עם כל מה שכתבת :)
    חייבת לספר לך על טעות משעשעת שקרתה לי:

    לפני שנים רבות הייתה לי סבלנות למסקרות הכפולות- שמצד אחד זה פריימר לבן, ומצד שני המסקרה השחורה. אקיצר, יום אחד התאפרתי לעבודה, עבדתי (בבר במלון מאד מכובד בירושלים) משהו כמו שעתיים, עד שמישהי שעבדה איתי אמרה לי: יווו איזה מגניב- מסקרה לבנה???
    כן כן, שכחתי לשים את השכבה השחורה. מאז הפסקתי להשתמש במסקרות האלה...

    השבמחק
    תשובות
    1. יואו חחחח אדיר! העיקר שמישהי חשבה שזה מגניב חחח :) גם לי הייתי תקופה שהייתי משתמשת במסקרות האלה ומשום מה, אף פעם לא הייתי מצליחה להעלים את הלבן לגמרי :/

      מחק
  6. פוסט חמוד ומשעשע כהרגלך :-) יוצא לי להתקל לא מעט במקרים כמו שאת מתארת...

    השבמחק
  7. אני מתארת לעצמי כמה משעשע היה לצלם את הכל!
    בהחלט טעויות שקורות לרובנו (ריסי עכביש? אני מאשימה את המסקרה) וטוב לשים לב לטעויות הללו ולתקן אותן:)

    השבמחק
    תשובות
    1. משעשע זאת לא מילה חחח, והכל עוד בעין אחת.. חבל רק שהייתי מצוננת והעין כל הזמן דמעה :(

      מחק
    2. אוי אני שונאת שזה קורה! (אצלי זה אלרגיות, כל פעם שאני מצלמת ודומעת זה סיוט)

      מחק
    3. אוי :( למה את אלרגית?

      מחק
  8. הרעיון לסדרת הפוסטים האלו גדול וההוצאה לפועל פשוט קורעת.
    אם אני אוכל לבחור מכל הטעויות האלו רק אחת שהיא הכי נוראית בעיניי זה יהיה האיליינר הנפול. אני שוקלת להתחיל להסתובב עם חבילת מגבונים להסרת איפור ופשוט לתקוף איתם כל אחת שאני רואה ככה ברחוב. נוראי!!!

    השבמחק