יום רביעי, 22 בינואר 2014

זיופי איפור ברשת

עם כמה שקניות אונליין זה דבר כייפי (וחסכוני), אחד הדברים החשובים שצריך לשים לב אליהם הוא מקוריות המוצרים אותן אתן רוכשות.

הדבר הראשון והבטוח שאפשר לעשות הוא לקנות מאתרים מוכרים ואמינים, וכאלה יש לא מעט. שם המוצרים יהיו מקוריים בודאות וגם יעמוד לרשותכם שירות לקוחות במידת הצורך. כמה מהאתרים שאני אוהבת: iherb, look fantastic, beauty bay, HQhair, cherry culture, beauty joint, chemist direct, echemist.
מעבר לזה, אם קניות אונליין זה הקטע שלכן, אני ממליצה לשמור את הבלוגים ריסים ורסיסים ו-Masks Off Masks On! יש בהם המון מידע על קניות אונליין, מוצרים שונים, מבצעים וכ"ו.

אז איפה כן צריך להיזהר?
בעיקר באתרים בסגנון אייביי או אלי אקספרס, שמרכזים תחתם מוכרים שונים, שבגדול, יכולים למכור כל מה שבא להם.
לא יצא לי להזמין מאלי אקספרס, ולכן ההסברים יהיו על בסיס איביי.

איך יודעים שהמוכר אמין?

התמונה להמחשה (אלא אם כן אתן בדיוק צריכות כלי עבודה..)

שלושה דברים שחשוב לשים אליהם לב (ממוספרים ומסומנים בתמונה למעלה):
1. top rated seller - תמיד טוב שיהיה למוכר, אבל גם אם אין, זה לא בהכרח מעיד כל כך שהמוכר לא אמין, אבל ככה איביי מסמן מוכרים "טובים" בעיניו.
2. כמות הפידבקים, או בקיצור, כמות העיסקאות. למוכרים המבוססים יש בדר"כ כמה אלפים טובים. 
3. הפידבק - נמדד באחוזים וכולל את השיקלול של הפידבק החיובי והשלילי. בשביל הביטחון אני ממליצה ללכת רק על מוכרים עם פידבק של 99% ומעלה.

לחיצה על מס' 2 תיפתח לכן את פרופיל המשוב של המוכר, ושם אתן יכולות לראות את כמות הפידבקים מכל הסוגים שהושארו למוכר בחודש, חצי שנה ושנה האחרונות. אני תמיד עוברת על הפידבקים השליליים והנייטרליים של החודש האחרון. אם המוכר מכר מוצרים מזוייפים - אתן יכולות להיות בטוחות שהקונים ידאגו להשאיר פידבק עם תגובה זועמת.

האם יש קשר בין מחיר המוצר לבין המקוריות שלו?
בוודאי! אחת מהדרכים המהירות ביותר לדעת האם המוצר מקורי, היא המחיר שלו. אם זה נראה לכן too good to be true, אתן כנראה צודקות. ברוב המקרים הקו המנחה שלי הוא מחיר המוצר בארה"ב, בין אם זה דיור, אורבן דיקיי, רבלון או ניקס. לדוגמא: אם המחיר הנמוך ביותר שבו ניתן להשיג את פאלטת הנייקד (באתרים אמינים ובחנויות פיזיות) הוא 50$, הסיכוי שהפאלטה שמוצעת למכירה ב15$ מקורית שווה לסיכוי שאני אנחת על הירח (תמיד קיים, אבל מזערי :P).
ובנימה הזאת, אני חייבת להתייחס למותג אחד במיוחד, ולמרות שלא עשיתי סקר שוק מקיף אני יכולה להגיד בביטחון שהוא אחד המותגים שמזייפים הכי הרבה, אם לא ה-מותג, ויש מצב שכבר ניחשתן על מה אני מדברת - MAC.

איפור של מאק - מחירי מאק בארה"ב הם בסדר גודל של 15$ לצללית או שפתון (הלוואי עלינו) ומחיר של מייקאפ (תלוי בסוג כמובן) הוא בסביבות ה-30$. אף מוכר לא ימכור לכן מוצר מקורי במחיר שנמוך מזה! מצאתן עשיריית שפתוני "מאק" באלי אקספרס ב25$? זיוף מוחלט! 
המאק המקורי שנמכר באיביי הוא לרוב מוצרים שהיו חלק ממהדורה מוגבלת והמחירים שלו יראו בהתאם, וסביר להניח שיהיו פי כמה גבוהים יותר מהמחיר שהייתן יכולות למצוא את הקולקציה בחנות.

מברשות של מאק - מברשות של מאק הן על הסקאלה היקרה יותר (חלקן שוות את המחיר, חלקן לא, אבל זה כבר לדיון אחר) ומחירן נע בין 20 דולר ועד 50+ למברשת בודדה. מדי פעם מאק מוציאים קיטים של מברשות (באיכות שונה מהליין הקבוע משום מה, ולפעמים מוקטנות), אבל גם בקיטים האלו יהיו גג 5 מברשות!
כבר בנקודה הזאת צריך להיות ברור לכן שקיטים של "32 מברשות מאק מקצועיות" לא קיימים אצל מאק, ובטח ובטח שלא במחיר של חצי מברשת סומק! האינטרנט מפוצץ בחיקויים של המברשות האלו וקליק קטן כאן  ידגים לכם כמה מגוון יש למברשות המזוייפות האלו.
עכשיו, אני אישית הייתי קונה מברשות "ממקור לא ידוע" רק בתנאי שהן סינטטיות, אחרת יש סיכוי מאוד טוב שלמברשות החדשות והנעימות שלכן פעם קראו מיצי.

רגע, אבל קניתי כבר והצלליות נראות סבבה, מה אני לא אשתמש?
לא, חד וחלק! מעבר לסיבות המוסריות של למה לא לקנות זיופים (פשוט כי את רוב האנשים זה פחות מעניין), אין לכן מושג מה המרכיבים של המוצר ואיזה נזק הוא יכול לעשות. כשמוכרים לכן זיופים אל תהיו מופתעת אם תגלו במיכל של המסקרה זפת (ואני בכוונה מגזימה) מהסיבה הפשוטה שאין עליהם שום פיקוח! 
דוגמא מצויינת לכך התרחשה מלפני כשנה וחצי כאשר בחורה בריטית מכרה איפור מזוייף ורעיל שהיא קנתה בעצמה מסין, שהכיל בין היתר כמויות עופרת גדולות פי כמה מהמותר. עופרת יכולה להימצא בכמות מסויימת במוצר באופן חוקי עד גבול מסויים וכשאתן קונות מוצר שאושר ע"י ה-FDA או ע"י משרד הבריאות אתן יכולות להיות בטוחות שאף יצרן לא החליט להכפיל את כמויות העופרת במוצר סתם כי בא לו. לעומת זאת כשהמוצר מזוייף אין לכן שום אופציה לדעת בכלל מה ההרכב הכימי שלי (אלא אם כן יש לכן מעבדה פרטית בבית :P).
עוד דוגמא טובה תוכלו למצוא בכתבה הזאת שלכותבי הכתבה במקרה כן הייתי מעבדה בהישג היד והם בדקו את המוצרים המזוייפים שהם קנו בכוונה ברשת ומצאו שלל מתכות שלא הייתן רוצות באיפור שלכן!

ובנימה הזאת אני אסיים ורק אגיד שלא חסרים מוצרי איפור זולים שעושים את העבודה ועם זאת עדיין בטוחים לשימוש! חבל על הכסף שילך לפח על הזיופים, חבל להתבאס והכי הכי חבל על העור! הנזק שמוצרים מזוייפים ולא מפוקחים יכולים לעשות לא שווה את החיסכון הזה. תקנו חכם ותקנו בטוח ;)


11 תגובות:

  1. תודה על הפוסט. מעניין מה מונע מהזייפנים למכור ברק קצת יותר נמוך כדי לא לעורר חשד.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש גם הרבה כאלו... בגלל זה אני מעדיפה לקנות באתרים אמינים ואם המוצר לא נמצא בשום מקום חוץ מבאיביי, אז באמת לחפש מוכרים עם דירוג גבוה ופידבקים טובים

      מחק
  2. תודה על הפוסט. מעניין מה מונע מהזייפנים למכור ברק קצת יותר נמוך כדי לא לעורר חשד.

    השבמחק
  3. פוסט חשוב מאוד! נתת טיפ מצוין לגבי המוכרים באיביי, לא להתמקד רק באחוז של הפידבקים אלא ממש לחפור ולקרוא פידבקים שליליים. אני עושה את זה על בסיס קבוע, חסך לי כבר כמה רכישות ממוכרים שכנראה מוכרים זיופים

    השבמחק
  4. פוסט חשוב ועם זאת כתוב בקלילות! שזה תמיד כיף.
    אני מוותרת מראש על רכישות מאלי אקספרס בכל הנוגע לאיפור, ולגבי איביי גם לא מאוד קורץ לי... מעדיפה מאתרים אחרים כמו שציינת למעלה.

    השבמחק
  5. פוסט מעולה וחשוב!
    לא מבינה את אלו שמוכנות למרוח על עצמם דברים שיכולים להכיל כ"כ הרבה זבל... בחיי

    השבמחק
  6. אם היה לי שקל כל פעם שהגעתי לדיונים בנושא בקבוצת מכורות איפור או איביי למיניהן.
    פעם אחת גם הואשמתי שאני מנסה להפחיד (כשמניתי את ההשפעות של הצטברות עופרת במערכת העצבים בצורה הכי עובדתית ושטוחה).
    לצערי יש בנות שחושבות שאם לא התעוררה תגובה אלרגית מיידית אז המוצר כשר לשימוש, ולא יורדות לסף ההבדל בין אלרגן (שיכול להיות בכל איפור, גם מקורי) לרעלן... :(

    השבמחק
  7. די מסובך לדעת לפי דירוג גבוהה או תגובות עם מוכר של ebay אמין.עכשיו יש איזה קטע חדש,שהם כותבים שאם המוצר מזיוף או שלא הם,לא יודעים זאת.

    השבמחק
  8. מה את אומרת על האיפור שנמכר באמאזון?

    השבמחק